Thursday, January 20, 2011

~kehidupan~

langit x semestinya sentiasanya cerah...
kehidupan duniawi xkan pernah lari dari dugaan..
hidup x semestinya indah...
manusia tidak akan selalunya berada di tahap selesa sepanjang masa..
kalau x diri sendiri yg wat silap...org lain maybe akn mnjadi punca...
tapi jgn mudah melatah..jgn mudah menuding jari kat org lain...
cuba muhasabah diri...lihat dan kaji mana silap diri sendiri...
kalau nmpk kesilapan diri,cuba perbetulkan...
hidup umpama roda,xsemestinya sentiasa di atas,mesti akan berada di bwh..
aku mengaku aku ade wat salah..aku mengaku aku x sempurna...
aku hanya mohon peluang untuk memperbetulkan diri aku...
aku redha dengan hukuman yg bakal aku terima atas kesilapan silam aku..
insyaallah aku akan cuba menjadi tabah dan kuat...
ya allah...engkau terimalah taubatku...

7 comments:

  1. I hrap arm tbah jalani hdup yg penuh dgn dugaan nie... sume owg dew wt slap kowt... sume owg akan ungkit pew yg kte dh wt pd mse silam kita... owg xkn b'henti b'ckap tntg keburukan kita... kita hanya mmpu diam dh b'sabar jew arm... ain twu pew p'saan arm kena bnde2 mcm nie... tp tue larh hakikatnya yg kita kena terima...

    ReplyDelete
  2. hope u tabah harungi dugaan nie..
    insyaallah..same2 kita harungi..

    ReplyDelete
  3. cweetnye...
    like!!!!!!

    ReplyDelete
  4. insyaallah i alwys disisi u..
    ain : :))..tenkiu..

    ReplyDelete

assalamualaikum w.b.t.....
thanks krn sudi singgah ke arms_freelens...
ape yg ade dalam ni adalah apa yg ade dalam hati n benak fikiran aku...so,kalau anda sudi nk tahu ape yg ade dalam hati aku...sudi2 lah mengkaji...ape yg baik tu senyum2 la,kalau yg buruk tu merupakan kekurangan diri aku...